Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer

mandag 25. januar 2010

Helse-sjokolade!!



Det finnes ikke så mye bedre enn kaffi og sjokolade...Hva er bedre da enn en sunn sjokolade?
Dette lager du på få minutter og gjestene blir fornøyd.Må prøves!!!
Perfekt foreningsdessert...Alle som går i foreninger slanker seg jo som oftes:)


Du trenger: -mørk kokesjokolade
-nøtter du velger selv feks:mandler,hasselnøtter....
-pistasjnøtter til toppen...nydelig farge til pynt...

Sjokoladen smeltes i vannbad.Deretter hakker du nøtter som du blander med sjokoladen.Hell da det hele på et stekebrett og ta til slutt pistajnøtter på toppen...Sett kjølig i ca 1 time og knekk opp til nydelig sjokolade....

22 kommentarer:

  1. mmm! d skal prøves! lurte littm på oppskriften til den strikka puffen! kunne tenke mg å prøve det:) den var kjempefin:)

    SvarSlett
  2. Ha, ha, den var god! Nå skal jeg bare kalle det for helse-sjokolade. *Fniser*

    Ønsker deg en søt mandagskveld!

    Klem fra
    Anette Willemine

    SvarSlett
  3. Mmmmmmm takk for tips, den skal jeg prøve:)

    Ha en fin kveld.

    Klem Tonje

    SvarSlett
  4. Mmmmmmmmmm! Jeg sier ikke mer ;-)

    SvarSlett
  5. skal absolutt prøves...elsker sjokolade:)))

    SvarSlett
  6. mmmm det så deiligt ut!!!! Er farlig godt med mørk sjokolade :-)

    SvarSlett
  7. Herleg oppskrift! Bør prøvast! Flotte bilder, fekk vatn i munnen!

    Klem Elin :)

    SvarSlett
  8. l o v e l y !
    flike husmor!!
    eg kan gå god for den...

    eg ska ha kaffi nå, sko hatt litt av sjokoladen din...

    SvarSlett
  9. Dette ser godt ut, lett å lage er det også ;)

    SvarSlett
  10. Nam det hørtes såå godt ut :) Forresten, strikker du puffer selv ?? Du tar ikke tilfeldigvis et oppdrag med å strikke selve skallet til puffen?? Den du har bilde av på toppen av bloggen er bare RÅFIN ! Klem Linda

    SvarSlett
  11. det er med drømmande blikk eg kikkar på desse bileta. Kaffi og sjokolade er berre ein fantastisk kombo!

    Kos deg med det søte.

    *klem*

    SvarSlett
  12. Mmmm! Jeg får aldri nok sjokolade!
    Akkurat nå går jeg og spiser på kokesjokolade:)
    Kanskje ikke det aller beste, men man tager hva man haver:)

    Ligger en liten utfordring til deg inne hos meg. Om du har lyst:)

    SvarSlett
  13. Nammenam! Og fy deg for å ha fristet meg så veldig her...

    Kos deg og ha en fin kveld!

    SvarSlett
  14. ÅÅÅÅ, nam! Kjempefristende! Denne skal jeg prøve. Kaffe og sjokolade er skikkelig deilig.

    Så nydelige navn barna dine har! Skjønt at storebror synger for lillesøster. :) Nydelige tøfler du har strikket. Kjenner at det ikke blir lenge til jeg drar i butikken og kjøper garn. Nå er det lenge siden jeg har strikket eller heklet, og jeg gleder meg til å begynne på noe igjen.

    Ha en herlig kveld!

    SvarSlett
  15. Mmm, dette så godt ut, og passer dietten jeg følger om dagen også;)
    Tusen takk for tips!

    Klem K

    SvarSlett
  16. Ser kjempegodt ut!!
    Passer godt nå med litt "sunn" sjokolade nå som lageret etter jul er spist opp:)

    Kjempefin blogg! Og mye fint i strikk.
    Skulle ønske jeg kunne strikke noe annet enn rett.

    SvarSlett
  17. Hei:)
    Så mye fint du strikker - veldig inspirerende å se:) For ikke å snakke om sjokolade, veldig enig med deg! Ingenting slår kaffi og sjokolade;)

    Titter innom igjen jeg:)
    H

    SvarSlett
  18. er det på kokusbollenivå?
    nydelig med leopold som synger...sukk
    søs

    SvarSlett
  19. ha ha.. det er langt under kokusbollenivå....vi snakker 75% kakaosjokolade...naturlig...godt for årer og helse...samt nøttene gir mye vitaminer...kokusboller er lureri...fullt av luft og sukker;)lag dette til ektemannen din:) han setter jo pris på sunnhet....

    SvarSlett
  20. å vad gott det låter, och enkelt. det gillar jag ;)

    ha det fint!

    kram
    anna-malin

    SvarSlett