Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer

tirsdag 30. mars 2010

"Påske-strikketips!"


Jeg har strikket disse gryteklutene til et vennepar som akkurat har fått seg hytte.Da kommer slike godt med:)
Legg opp 30 masker med dobbel tråd i 100 % bomull.Strikk da perlestrikk(en rett og en vrang.Motsatt på neste pinne)Avslutt når du har en kvadrat.Pinne 6.
Påbygget vårt er ferdig!!!Minn mann henger opp lamper og jeg pynter med gule blomster!Bilder kommer om en stund...

Påske for meg er: egg med noe godt i,påskelinljer,lammelår og ikke minst påskens budskap.Denne sangen sang vi mye som barn på påskeleir:)

På golgata sto det et kors.Jesus hang på det korset.Ihagen lå det en grav.Jesus lå i den graven.
Men!!Korset er tomt!Graven er tom!Jesus sto opp og han lever!

God påske!!

24 kommentarer:

  1. God idé! Kanksje skal jeg lage et par jeg også! :-) enkelt å greit arbeid å ta med i veska!

    SvarSlett
  2. Så utrolig flink du er med bilder:):)
    Lekkert:)
    Takk for strikketipset! Genial ide til sånne smågaver:)
    Gos påske!
    Camilla:)

    SvarSlett
  3. enkle og veldig fine!! perfekt gave..
    gleder meg til å se påbygget helt ferdig en dag... heldig dere som får stor stue!

    herlig sang. vi synger den her nå om dagen...

    klemsi

    SvarSlett
  4. Gleder meg til å se bilder ja!!! Vi også synger den sangen her om dagene:-) God påske tildeg også!! Skal hilse Ellen, vi skal ned til de påhytta en tur i påsken:-)

    SvarSlett
  5. Takk for oppskift og tips, må bare lære meg å stikke vrang først:) Men slike gaver elsker jeg å få, fine og nyttig!!
    Håper dere får en super påske - gleder meg til å se bilder av påbygget!
    Klem

    SvarSlett
  6. Takk for oppskrift :-)
    Ha en fin påske! Gleder meg til å se bilder fra påbygget.

    Klem J

    SvarSlett
  7. Fint vers- det er ekte påske!! Så lurt- nå må jeg også lage meg grytekluter!! de var njo kjempefine:) Takk for bra tips!!

    SvarSlett
  8. Min datter på 4 synger også På Golgata....syntes det er en sang som følger med påska:)
    Gleder meg til å se det ferdig påbygget.
    God påske til deg.
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  9. Gratulerer så mye med ferdig påbygg og ønsker deg en riktig god påske!

    Klem :)

    SvarSlett
  10. Ønsker deg og dine en flott påske! KOs deg masse.

    Gleder meg til å se tilbygget. Det er iallefall utrolig fint på utsiden!!

    Ps: Sangen vekker minner og jentene mine har gått og trallet på den fra barnehagen (kristen barnehage):)

    SvarSlett
  11. Takk for tips!!
    Jeg leste innlegget ditt tidligere i dag og rakk ikke å kommentere.. Og så har jeg lett etter bomullsgarn i hele dag, det eneste jeg fant i en skuff var raggegarn (det blir nok ikke så fint til grytekluter)
    Godt at butikken er åpen i morgen.)

    Gleder meg til å se tilbygget inne.
    Ha en herlig påske så lenge.

    Klem

    SvarSlett
  12. Hei.

    Ikke vært her før, men det var et hyggelig besøk.

    Husker jeg strikket sånne grytelapper på skolen. En rød og en blå tråd. Tror du jeg husker hvordan jeg legger masker?? Nei. Heldigvis fikk 11 åringen en strikkepakke til jul for 2 år siden, og der står det oppskrift på å legge og felle masker, samt rett og vrang. Så hvis en 11 åring kan, så må vel jeg kunne...

    Ha en fin påskeuke.

    Klem♥

    SvarSlett
  13. Grattis med ferdig tilbygg. Gleder meg til å se bilder ;)
    Ønsker deg og dine en herlig påske med påskegodt, liljer og lammelår (ligner på vår påske :))!
    Klem fra Christine

    SvarSlett
  14. Fine grytekluter, fine puter og fin sang:)
    Gleder meg veldig til bilder av påbygget!!!
    Håper dere har en fin påske så langt!
    Når mannen kommer hjem 17.15 i dag - da er det ferie her i huset!!! HERLIG!:)

    SvarSlett
  15. Så gøy at dere er ferdige med tilbygget :) !!!
    Og grytekluter det vil jeg strikke i påske. Den sangen er viktig i påske ja ,og så fin og så enkel, datteren min lærte den på piano i fjord.
    Go påske til deg og dine! klem

    SvarSlett
  16. Flotte bilder!
    Og jeg gleder meg til å se bilder
    av påbygget :)

    SvarSlett
  17. ang. Pappelina; Ikke funnet noe utsalgssted her i byen iallefall, men de har noen på nettbutikken til

    http://newenglandstyle.no/

    Vivian

    SvarSlett
  18. Fine grytekluter! Det skulle vel til og med jeg klare å strikke? Høres ut som et prosjekt jeg kan klare å fullføre, i og med at jeg ikke eier talent i håndarbeid...
    God påske til deg og dine :-)

    Klem Kristine

    SvarSlett
  19. gleder meg til å se nybygget!

    SvarSlett
  20. Så fin presang du har laga! :) Og eg GLEDER meg til å sjå bilder frå påbygget ditt!

    Ynskjer deg og dine ei fortsatt god påske!
    Klem frå meg!
    E :)

    SvarSlett
  21. Fine gryekluter, sånne vil jeg ha også. ;)

    Gleder meg til å se flere bilder av påbygget. ♥

    Ha en nydelig påske videre ! ♥

    Klem Anette

    SvarSlett
  22. fiiiiina grytlappar...
    du är så duktig...du kanske skulle starta en liten shop!?

    ha en fin påsk....

    SvarSlett
  23. Så fine grytekluter!! Du er en reser!! Ønsker deg en herlig påske!! Påskens budsakap er det viktigste med påsken. Husker godt den sangen fra barndommen:)

    SvarSlett
  24. Laila Tjomlid Høien6. april 2010 kl. 01:01

    Hei Margrethe!

    Jeg er på jakt etter en strikkeoppskrift på kåpe til jentene mine. Gjerne litt vintage/nostalgi-inspirert... Kom på deg - du er jo så strikkeinteressert. Kan du tipse meg om en fin kåpe (som mor kan strikke)? :-)

    Klem Laila

    SvarSlett