Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer

fredag 29. oktober 2010

Verdens enkleste strikkelue!

Ny lue til Leopold.
En strikket rektangel
som man syr sammen.
Oppskrift fikk jeg
av søster Kristina.
Jeg brukte pinne 5.5.
La opp 40 masker
og strikket ca 40 cm.
Akkurat et nøste.

Veldig "one size".
Like passelig til Maud.

Badet i kjelleren er ferdig fliset.
Mangler kun fuger.
Bilder kommer av både
helgens bordpynt og badet.
Jeg har utrolig lyst å strikke
julekuler iår.(du også Marta:))
Noen som vet om oppskrifter
utenom boka til de mennene?

God helg!

26 kommentarer:

  1. så fin lue. den vil jeg også prøve meg på!! :)
    gleder meg til å se badet!

    Klem fra meg og ønske om en flott helg.

    SvarSlett
  2. Kjempefin. :)
    Smart oppskrift.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Den lua hadde gjerne fått varmet hodet mitt i vinter! Super cool var den:)

    Klem Pernille

    SvarSlett
  4. Stilig. Jeg MÅ lære meg å strikke snart :)

    God helg!

    SvarSlett
  5. Så fiiin lue:)
    Hvilket garn har du brukt?
    Ønsker deg en herlig fredagskveld!
    Smil og klem
    Nina

    SvarSlett
  6. Kjempe fin lue!! Skulle ønske jeg var litt bedre på håndarbeid...
    Gleder meg til å se bad og bordpynt!!
    Ha ei god helg!
    Klem Annette

    SvarSlett
  7. Fiiin:) hvilket garn har du brukt? Gøy med slike prosjekter som går fort:)
    Jeg er helt hekta på strikking om dagen:) begynner på nye prosjekter omtrent daglig:) og jeg kan love deg at jeg ikke fullfører et om dagen, så det hoper seg mer og mer opp!:) julekuler, ja:) må nok bestille den boka!:)
    Håper du får en fin fredagskveld!

    SvarSlett
  8. Tøff lue til en ordentlig tøffing!

    God helg til deg og dine også!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  9. Kule!! Den prøveg ,meg på LETT!!;)

    SvarSlett
  10. Praktisk med ei slik hue..
    Har ikkje strikke oppskrift på Julekuler,
    men hjå Sylke finn du hekla kuler..

    http://lysstreif.blogspot.com/2010/10/mnster-til-heklede-juletrekuler.html


    God helg!

    SvarSlett
  11. Jeg må bare innom å skryte av den nydelige bloggen din! Har bladd meg tilbake til start, vakre bilder av et vakkert hjem! Riktig god helg til deg og dine.

    SvarSlett
  12. Herlig lue. Sånn vil jeg også ha. Får vel smiske litt med mamma...igjen! ;)

    Ha en fin fin helg! Gleder meg til å se badet!

    SvarSlett
  13. Den så både flott og god å varm ut

    SvarSlett
  14. Om du har Nikon så gi en lyd. Du kan få låne den av meg og teste den litt ut om du vil.

    SvarSlett
  15. Flink du er til å strikke, asså. Veldig fin lue, ikke minst fargen! Jeg er veldig i grå-farge-modus om dagen :-)

    Klem Kristine

    SvarSlett
  16. Herlig blogg du har!
    Følger deg gjerne videre :)

    ...og så nydelige navn du har på barna dine, Maud & Leopold!

    God helg

    Nina

    SvarSlett
  17. takk for koselig hilsen inne hos meg
    så flott lue du har laga
    sånn fikk jeg også lyst på
    (men dessverre ikke lyst til å lage) :)

    fin helg til deg
    hilsen
    Åpent hus

    SvarSlett
  18. Morsom lue :) Ønsker deg en fin helg!

    Klem Sylke

    SvarSlett
  19. Takk!! Geniale... den ska strikkas! Må bare bli ferdige med nogen sokker først. I strikkesiget eg og. Men går ikkje så fort...
    Har eg sagt gratla med tantegutten? Kanskje ikkje. Gratulera!!
    Ha ei goe goe helg!!!

    SvarSlett
  20. Så kule an blei. fine farge!
    de har begynnt å legge fliser her også. men vidar skal få opp panel på veggene, og det blir ikke tatt før leil. er ferdig. så en stund til det blir ferdig..
    go helj

    SvarSlett
  21. Å så kul lue! Kunne jeg bare strikke...hehe!

    Håper du får en fin lørdag og gleder meg til å se bilder av bad!:)

    Klem June

    SvarSlett
  22. For ei kule hua! Du er så gode! Og den kan det jo til og med vær at eg klare lage:-) Skal jammen prøve. Ha ei strålende helg, maggi!

    SvarSlett
  23. Dattera mi på ni ønskar seg veldig ei "sæggelue", og dette må jo vere verdens enklaste måte å lage den på! Takk for tipset:-) Vi skal forresten også lage bad i kjellaren, har så vidt begynt å klippe litt i gamle interiørblad for å samle idèar. Ser ut som ditt blir fint:-)

    SvarSlett