Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer

fredag 20. juli 2012

"Marius" i ny drakt og eplemuffins!


Oldemor har strikket mariuskjoler til jentene.
Jeg valgte garnet lanett  fra 
sandnes garn som også 
oppskriftsheftet er fra.


Eplemuffins:

1ts vaniljesukker
200g grovt mel
1dl havregryn
1 egg
3 ts bakepulver
en skvett flytende margarin
1 dl naturell yoghurt
2 epler i bittesmå terninger
godt med kanel inni og oppå.
mandler til topp
200 grader -20 min
ca 12 store muffins

Disse var veldig gode helt ferske og varme.
Når nøden er stor er de jo gode
 kalde og,men er å fortrekke varme ja;)




God helg!!
-Maggi-

15 kommentarer:

  1. Kjempe fin fargekombinasjon på Mariusene:-)

    SvarSlett
  2. Nydelige kjoler!! Eplemuffinsane så goe' ud de au;-)
    Klem Bodil

    SvarSlett
  3. Herlige Marius'er:)
    Nydelige farger ♥
    Og herrrrlige eplemuffins, nå fikk jeg og lyst påååå;)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. For noen vakre kjoler!!!

    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  5. Så nydelige farger på kjolene!!! Jeg er ikke noe fan av noe andre farger en blå, hvit og rød på Marius gensre, men denne kombinasjonen var utrolig flott!!

    SvarSlett
  6. Så søte kjoler! Nå blir jentene fine. :) Og eplemuffinsene ser jo bare knallgode ut. Nam!
    Fortsatt god sommer.

    SvarSlett
  7. Såå fine kjoler!! må legge inn en bestilling på de ser jeg..!! hehe
    GOdt å ha noen som strikker rundt seg :-)
    Smil fra Vibeke

    SvarSlett
  8. Så nydelige kjoler!:)
    Jeg elsker mariusmønster;)
    Og disse epplemuffinsene hørtes fortreffelig smashing ut da, hihi.
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  9. Wauv, hvor må det være fantastisk at kunne putte to små piger i så søde og ens kjoler! Sødt!!

    SvarSlett
  10. Å, så fine kjoler! Sånne kunne jeg tenke meg til jentene mine også.
    Og de eplemuffinsene da... nam!
    Håper du og familien koser dere og har fine sommerdager!

    SvarSlett
  11. Flink du er :) nydelig med graatt, hvitt og lyseblaa! nam, muffinsene saa nydelig gode ut!

    Ha en koselig søndag!

    SvarSlett
  12. Kjempefin kjole. Jenta mi har også en sånn bare at den ikke er lyseblå i halsen. Det kom jeg på nå når jeg ser disse kjolene. Jeg hadde lagt den vekk for den vr for stor. Nå må jeg lete og se om jeg finner den. Håper den ikke er for liten...ups.!

    SvarSlett
  13. Utrolig fine kjoler!! Sukk... *ønske seg* :-)

    SvarSlett
  14. Å den som kunne strikke som det der...virkelig fint altså :)) elsker slike kjoler!! Og du og du som du fristet meg med de muffinsene, det romlet faktisk i magen min nå ;) bør i grunn gå og spise frokost - og kanskje bake muffins i helgen? Takk for skjønn kommentar hjos meg, ble så gla for å se du hadde vært innom hos meg. Også ønsker jeg deg en fin sommer videre, håper solen skinner der hos deg! mange klemmer til deg :))

    SvarSlett