Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer

tirsdag 7. august 2012

Når man reiser med 3 barn...


 ...på ferie er ikke shopping noe det blir mye av;)
Men dette skiltet ble med oss hjem fra Danmark.

Som jeg har skrevet tidligere får jeg "dilla"på visse matretter.
Isommer har det gått mye i grove lapper og vafler.
Ungene syns det e stas og tror de får kaffimat;)

Grove vafler:
havregryn ca 1dl
3ss kanel
1/2 boks cottage c.
3ts bakepulver eller natron
grovt mel til du syns det er passe tykt.
3egg
2dl kulturmelk
1/2 ts salt

Skåla har jeg fått av mamma.
Hun la pannekakene der da vi var små.
Skulle gjerne hatt mugga og andre
 ting fra den serien til figgjo(clupea).
Noen som vil selge?

-Maggi-

4 kommentarer:

  1. mora til din kære nabo har mugga!!!så morsomt,fikk skikkelig barndomsminne, hadde melk i den, nå står den stua vekk!!!må få ordna noe der....hehe

    SvarSlett
  2. Den må jeg teste ut en gang:D Takk for oppskrift;)

    SvarSlett
  3. Er det virkelig 3 spiseskjeer med kanel?
    Lagde dem i dag, men tok litt mindre kanel. Veldig gode, eneste jeg slet med var at de delte seg veldig i jernet, hang liksom ikke skikkelig sammen. Hadde veldig lite mel i da, siden det ble tykt som bare det med havregryn og surmelk...

    Veldig inspirerende blogg forresten:)

    SvarSlett
  4. Hei ingerlis:sorry seint svar:) jeg liker godt kanel kan du si:)
    Har hørt at flere sier det henger seg opp i jernet.Jeg smurte rikelig.Vet ikke om det har noe å si...

    SvarSlett