Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer

mandag 26. november 2012

Bagels og ny vri på.....



.......på rundstykkene.
Bagelesene smakte ikke 
helt som i Usa:)
Kokte dem i vann før steking i 20 min.
Brukte kniv for å få den 
nye formen på rundstykkene.
Brukte samme deig til begge deler.




Det kan virke som om
 dette er en matblogg:)
Det kommer fortsatt
 strikk og interiør framover.
Men er inne i en periode jeg
 bruker mye tid på kjøkkenet.



Litt rart at jeg skulle få denne interessen.
Da jeg bodde alene for mange år siden
 ble ikke komfyren brukt noe særlig.
Min mann ble på ingen måte imponert over det første måltid fra meg.
Han hadde problemer med å svelge maten.
Alt jeg hadde i kjøleskapet var brunost , smør og brus.
Det betyr jo at det er håp for alle.
Det fine med steinbakt brød og andre type eltefri bakst er at det ikke er tidkrevende.
Alt du trenger er en jerngryte med lokk.
-Maggi-

14 kommentarer:

  1. Jeg synes hjemmelagde bagels er kjempegodt, men nå har jeg heller ikke smakt ekte bagels fra USA. Jeg liker din matinspirasjon, og jeg har testet ut vårrullene dine - og de ble kjempegode! Så gode at de skal lages igjen denne uken. Derfor vil jeg takke for matgleden du sprer. :-)

    SvarSlett
  2. åh, det så rett og slett helt nydelig ut!! Må prøves :) Ha en fin mandagskveld!

    SvarSlett
  3. Herlig med anna enn interiør også!
    Desse såg gode ut :-)

    SvarSlett
  4. Det hørtes spennende ut å prøve å bake på denne måten. Jeg er ingen stor kokk, men kanskje jeg hadde fått det til. Elker nemmelig gjørbakst.

    Fin fin lørdagskveld til deg.

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett
  5. Du er SÅÅ kreativ Maggi! Elsker bloggen din!
    Og, Så fine bilder du tar :)
    Steker du brødet i en gryte ?
    Har aldri laget sånn et brød :)

    Tone i moseveien

    SvarSlett
  6. Så kreativ du er Maggi!
    Elsker bloggen din!
    Og så er du enormt flink til å ta bilder av det du lager :)

    Ønsker deg en fin juletid.
    klem

    SvarSlett
  7. Søte rundstykker!! Kjempefine! Å Nydelig waalstickers altså :)

    SvarSlett
  8. Veldig fine rundstykker og bagels!! Når det gjeld bagels må du huske å ha sukker i vannet du koker dem i. Men det hadde du gjerne? Tror iallefall det er et must for å få den riktige smaksopplevelsen:-)

    SvarSlett
  9. Herlig innlegg - og til å få vann i munnen av! Nam :) Men dette virket tidkrevende...Heldige er dem som får smake.
    Ser det er en stund siden siste innlegg - håper bare du nyter dagene og at adventstiden er skjønn. Sender en god klem din vei <3

    SvarSlett
  10. Gjærbakst er utrolig godt!
    Alltid veldig kos å lese bloggen din:-)
    God jul til deg og dine!
    Juleklem fra Hege

    SvarSlett
  11. Hei. Prøver igjen jeg. Synes flisene du har på badet i kjelleren er så utrolig fine. Vet du navnet på dem. Jeg sliter litt med å finne fliser med tilhørende mini mosaikk som jeg liker.
    Mvh Ingrid

    SvarSlett
  12. Ser kjempegodt ut! :) Du har vel ikke lyst å dele oppskrift vel?

    SvarSlett
  13. jeg liker når bloggen har litt variasjon, litt mote, litt interiør, litt mat og litt privat :-) superfin blogg og jeg liker den kjempegodt. god påske ønskes deg og dine. klem fra Helen

    SvarSlett